Happy Cat Kaoani -->

Saturday, May 1, 2010

::Dinner::

semalam malam makan malam mengejut.
tibe2 en joy mesej saya ajak makan kat sg rengit dengan hamed.
okeh2, saya suka. mak saya pun bagi saya keluar..
saya pun siap2 la.
sedang saya siap2 joy mesej lagi dan dia kata ramai pulak nak ikut.
sape je kata aku??
ala, amed ni ajak si arul, wan, hafiq sume..
la..bawak je la kete lain kalau dah ramai tu..
masalahnya mereka ni nak lepak sampai tgh malam.
haila..mane aku boleh balik malam2 sgt weh..
takat kul 10 ke 11 boleh la..

lalu aku kata.
ko nk ajak sape ni?
nk ajak aku ke x?
klu susa sgt aku x pyh g la..
(nada merajuk)
malas nk layan cam tu..

tapi tetap bersiap.dah siap2 sume joy mesej lagi kata ok.kejap lagi aku ambik kau.
set aje la.lain2 org x penting sgt.
setelah jam menunjukkan pukul 8.40 mereka pun sampai.
naik kereta ayah dia tapi amed yg bawak.
xkesa pun.ada arul dan syazwan pun aku tak kesah.
bukan x kenal diowg pun.budak2 kampung.memang kenal dari kecik2..

menuju ke sg rengit.aku sorg ppmpn dlm kete.aku senyap je la.
nak cakap ape pulak la.
amed kata kita ni berbual mcm xde budak pompan je dlm kete ni.
aku ketawa je dan senyum.sebab bende yang diowg cakap aku tak paham pun.
jadi baik la diam kan.

singgah bank sebab joy transfer duit, singgah beli topup kemudian baru ke restoran Pattani.
ala, kat pattani je.bukan penting sangat makan tu tapi ye la nk jumpa  sembang2.
aku pun selambe je la.walaupun mula2 aku sorang je perempuan.
relax sudah.
tak lama anis dgn qayyum datang la.mereka dari KL.balik dri u sesame.
aku pun ade la kawan dengan anis berdua perempuan.
hafiq pun join kami.emm..ramai2 pun ok.tp aku banyak diam.sebab aku tak faham ape diowg cakap.
mane aku faham aku senyum dan gelak je la.

balik hafiq hantar.
joy pun meluahkan perasaan yang dia terkejut tengok aku berubah.
dulu aku pendiam katanya.
dulu aku sopan je pergi sekolah kayuh basikal biru aku tuh
amboi..kenangan lama betol si joy ni.
dengan pipi makin tembam katanya.macam nak cubit2 pipi aku yang tembam tu.
ish, aku debik karang si joy ni...
haha..

last masa aku nk turun dia kata jangan majuk2 lagi tau.
sebab aku ada ajak dia pergi pantai nk borak2 tp ade je maslahnyer.
jd aku pun merajuk la dengan dia...
hee..sekarang dah tak merajuk lagi dah.
time kasih ye belanja makan malam tadi dan bawak aku yang patah kaki ni kesana kemari.
lalalala..sayang kamu semua.kawan2 sekolah rendah dan menengah.


***
serius kata semua berubah.
mestilah berubah kan?
yang perempuan makin cantik, solid molid.(kecuali aku, makin gemok)
yang lelaki makin handsome.(dan badan juga makin tegap)
okeh2.makin berkarisma.makin bergaya dengan handset yang mahal, dengan kereta sendiri.
dengan penampilan yang menarik.
owh..rasa rendih diri tibe2 muncul pula..

aku tahu mereka tak pernah nak membandingkan semua tu
tapi aku tetap rasa dan nampak.
hem..apalah nak di bandingkan dengan aku ni.
its nothing...
aku perlu melakukan sesuatu yang bisa aku banggakan
dan juga sesuatu yang menjadi tradmark aku.
jd kalau ade perjumpaan aku ada kelebihanku tersendiri.
wawawa...
MySpace

No comments: