Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, April 21, 2010

bas terbakar

isnin.
masa aku sedang menuju ke melaka untuk presentation
aku naik bas di larkin.
dengan penuh konfiden masuk je dalam bas KKKL yang tak berapa nak baru tu aku terus makan roti donat yang sedap tu.
sedang makan2 bas pun mula bergerak sikit2 reverse dan meninggalkan platform
aku tak kisah. sebsb dah biasa.
tak keluar lagi dari stesen larkin bas berenti.
aku ingatkan dia nk ambik penumpang lagi.semua tu biasa.

namun tiba2 pakcik bas tu jerit.
"turun! bas terbakar!"
hah!!!

panik!
lalu semua orang meyerbu turun.
aku jua.dan menjauhi bas yang dah berasap dan hangit!

pakcik driver bas tu simbah air dan sembur dengan fire extingusher segala
dekat belakang bas tuh.
kami di tepi tercengang-cengang melihat.
dengan kilat dan guruh kami berdiri sahaja menunggu keadaan stabil

selang 10 minint kami diberi bas lain sebagai ganti menuju ke Melaka
semuanya memori.
di melaka juga aku pernah naik bas ada percikan api dan semua orang panik.
takut bas terbakar la.

kereta rosak.
bas terbakar.
basikal tayar pecah.
semua memori...

No comments: