Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, July 15, 2014

Mengimbau Kenangan Lama







Assalamualaikumm..



baru lepas bergosip dengan ex-housemate aku pasal kawan. gosip je. apa yang kami nampak dan dengar. share2 cerita lepas habis belajar ni la. si anu dah kerja mana.. si itu kerja apa.. si ini kerja kat sana.. hahaha.. macam2 benda yang dibualkan. 


tak lepas jugak pasal badan yang semakin membulat bagai bola belon montel membulat ini. duduk rumah biasanya tak pernah kurus. macam mana eh nak bebetul kurus. aku jumpa dah caranya tapi biasalah aku kan. nampak kuih muih terus cheat sepanjang masa!


lepas habis gosip terus rasa rindu sangat dengan kawan2 aku. dengan life dekat sana. dengan kehidupan pelajar yang konon-jimat-tapi-tiap-minggu-beli-baju. kahkahkah. tiap minggu mesti beli baju dengan tudung. tak menyesal sikit pun beli tudung dan baju dekat sana. malah murah2 dan lawa2. beli je kalau jumpa mana2 baju, tudung, skirt yang cantik2 nun. tak rugi sikit pun! hahaha


rindu masa diploma. tapi lagi rindu masa degree. sebab masa degree banyak benda aku pelajari. aku kenal. aku berdikari. aku saket hati. aku pandai drive. aku lepak. overnight. macam2 benda dekat shah alam aku buat. puncak pun sama. sewa kereta. balik subuh. pergi buat esemen. pergi buat event. pegi uruskan itu ini. aku rinduuuuuu shah alam. 


aku rindu pecal lele Padang Jawa aku rindu Barra. aku rindu I-city. aku rindu seksyen 7. aku rindu Up Town. aku rindu PKNS. aku rindu Plaza Alam Sentral. aku rindu Khalifah. aku rindu semua tentangnya. aku rindu Puncak Alam. banyak benda aku belajar dari sana. banyak menguji kesabaran dan tahap kebaikan diri seseorang. Allah. Allah. 


aihh.. hidup dibelenggu kehidupan masa lalu tau aku ni. sebab masa hadapan tak tahu macam mana jadi ingatlah kenangan lampau. 


pejam celik dah setahun aku habis study. masa habis study dulu salam seminggu puasa. lepas tu balik sendiri. kemudian baru akak aku datang Puncak Alam ambik barang aku pulak. rasa macam benda tu baru berlalu. padahal dah setahun. puasa bertemu puasa. ish ish. masa berputar begitu cepat.


macam2 perkara dah berubah. kawan2 ada yang dah kawen. ada yang dah sambung study. ada kerja. ade bisnes. macam2 diorang buat untuk diri sendiri. aku? aku buat untuk mak abah je la mampu. duduk rumah tolong settlekan itu ini pasal rumah ni. pindah rumah bukan dengan tangan kosong. pindah2 bodoh je tanpa ada cacat cela rumah tu. ada banyakkkk cacat cela. kerja aku? defend mak hadapi manusia diluar sana. haha. kaki gaduh tu akulah. haha.


semoga bakti aku bukan sia2. amin. amin. Allah maha melihat kan.


kawan2 yang dirindui. semoga korang terus bahagia, gembira dan sihat selalu dengan hidup korang semua ye. 








selamat malam kawan2 semua.


babai!




No comments: