Happy Cat Kaoani -->

Monday, June 2, 2014

Pokok Bunga Burung





Assalamualaikum...



bizi? ala, semua orang pun bizi.
tak ada yang tak bizinya.
kalau tak bizi pun mesti buat2 bizi kan.
haha.


nampak sangat tak ada cerita tapi buat2 macam hade.
kau orang semua terpaksa la mengiaya kan apa yang aku nak cerita ni.
sebab intipati kurang. 
jadi sangat tak produktif. 
tak produktif tak adalah cerita.


hari ni nak cerita pasal pokok bunga.
aku ni jenis suka tanam pokok bunga *nampak sangat propaaa*
tapi disebabkan keadaan rumah pun dah tak mengizinkan harus la tak menanam.
dulu rajin la tanam itu ini.
pokok bunga. pokok tomato. pokok apa2 pun aku main sebab je tanam. haha.
masa sekolah la.


kan masa sekolah belajar Kemahiran Hidup.
aku paling suka bab pertanian. 
soooka yang memang hapal la.
semua komposisi tanah dalam kepala otak aku.
jawap sup sap sup sap terus dapat A. *padahal itu je yang aku mampu*
kuikuikui


kali ni nak share sejenis bunga namanya Bunga Burung.
ahhahaha.. tak tahu nama dia apa. jadi bedal je letak pokok bunga burung sebab bunga dia macam bentuk burung.
tak caye???
nah tengokkk...




nampak? 
ke tak nampak?
nak tengok lebih jelas?
nah!





haaaa... nampak macam burung kan?
teruja aku okeh nampak bunga burung ni.
wak aku yang ambik dari rumah kawan dia.
dia pun tak pernah nampak dan teruja mula2
pastu kawan dia bagi.
wak tanam depan rumah 
2 batang keratan batang pastu wak cucuk je depan rumah.
hikhik..

wak aku jenis suka menanam.
suka berkebun.
walaupun wak dah tua tapi kuat lagi tau.

hikhik.
aku?
pastu dah beli
benih dah beli
baja dan beli
bekas dah beli
tanamanya tak lagi.
pui la. ahahaha


*insaf kejap*
mari tanam pokok untuk keindahan laman dan untuk oksigen kita.


*tempat baru tak ada pokok sangat malam panas*


babai!



No comments: