Happy Cat Kaoani -->

Sunday, April 20, 2014

Dekorasi Dapur Idaman






Assalamualaikumm..


simptom menggedik dah mula dah. rasa memang belum mampu tapi apa salahnya berangan kan? hewhewhew. apa masalahnya ni iza woi! sawan ke ni? ahahhaha.. sawan la kejap sejak2 tengok semua orang sibuk decorate rumah jadi macam2 benda dan cantik2 ni. mula la otak dok berangan itu ini.


kali ni berangan tang dapur pulak. hari tu tang bilik tidur. ini tang dapur. yelah, dua tempat tu je yang jadi sudut privasi aku. tidur dan masak. hehehehe. ye ke idok? dua tempat tu la, yang jadi tempat paling banyak aku berangan dan melahirkan inspirasi. kuikuikui. jadi ni la masa aku berangan. dapur2 yang jadi inspirasi. 


memandangakan aku suka warna hijau jadi haruslah semuanya bertemakan warna hijau walaupun tak semua. warna paling selamat adalah hijau dan putih dan hitam. banyak sangat dan ni. haha. dah la tengok je la. hihi




maafkan saya jika telah mencurik gambar2 dari blog2 orang yang saya tak kenali. sebab gambar2nya santik2 sangat. jadi inspirasi diri saya sebenarnya. suka sangat. terus berangan nak buat macam ni satu. haha.

ni untuk ruang yang kecil dan memanjang. nampak macam sempit tapi tersusan. kemas. lawa!





kalau dapur macam ni rasa macam tak sampai hati pulak nak masak woi. dah la cantik. kemas bersih. siap ada karpet tuh kat dapur. habis kotor kalau aku. hahaha. tapi simple itu menawan pada aku. untuk yang baru berkahwin ok la tuh. masak situ makan situ jugak. hahha.





ni pun salah satu idaman yang realiti sikit la. sebab biasanya ni la bentuk rumah kos rendah yang baru nak hidp. dapur kecik. janji ada sikit kabinet nak letak pinggan manguk untuk duduk berdua je dalam rumah kan.






ewahh.. ni pun tak boleh katakan tidak. lawa jugak. bawah ni striking green tapi atas slow tone. kan lawa tuh. ala. kau masak bukan nampak kabinet bawah tu. ok ler. masak tengok stove dengan table top tu je. kannn?






ini pun macam yang atas tadi. bawah hijau striking tapi atasnya slow tone. putih translucent. dapur pun dapur sedut yang mahai. aduii., sukanya iolsss..





aku dapat macam ni pun dah cukup syukur. mintak2 la suami aku nanti nak terima kabinet macam ni. putih pun jadilah. sennag nak mix dnegan match. sikit2 je selitkan warna hijau. macam cutting board, tuala, sudip, senduk, kuali dan periuk hijau.


besarlah angan2 aku ni. puiii..hahaha





kurlas gila. dah la aku suka gila oven and microwave built in dekat kabinet. perghh.. idaman kolbu sungguh la. cuma tak berkenan atas dapur tu mozek kecik2 macam2 warna macam dam. tu iols tak suka sungguh. pening la nak masak ada banyak2 benda kecik2 tu. haha.





ini pun lawa jugak. yang aku suka tengok peti ais dia besor woo. kau sumbat la lauk semalam. sumbat buah. susu anak. dessert. air sejuk. sayur temayur. ayam, ikan, daging, meatball, sosej, crabstick, aiskrim. tu belum lagi benda2 lain. perghh. memang la aku suka. kerjanya sumbat je. bila nak kemas tak tahulah. kahkah.


jugak jugak ada island macam ni. macam modern kot. potong tengah2 pastu lebur kat dalam kuali. haaaa..








bapak ar best kalau dapat dapur cenggini weii. design dia sumpah best. situ jugak boleh hang out dengan kawan2. kalau suami nak tunggu kau masak sambil tatap muka ko pun boleh kot. sumpah best.


senang jugak kalau nak rakam masa tengah masak. boleh buat video. tak ade la dapur mengadap dinding. susah nak tengok kan. ni kalau tengah2 boleh la kau feeling2 masak macam dalam tv show. masak tengah2 belakang tu singki. bawah pulak ada kabinet. agak2 nak apa2 capai je bawah. kan  superb tu!





nangis mak aku tengok kalau aku buat dapur warna terang macam ni. bukan saje dapur. meja semua nak warna terang. mau dia datang rumah aku makan panadol berpapan2 pulak. pening sebab warna terang dan semua barang nak hijau. kahkahkah.





warna macam ni warna yang mak aku suka. warna lembut dan cantik. kemas. macam sebijik dapur rumah baru ni. kadudukan stove dan singki pun sama macam ni. tapi belah kanan tu ade kepung la lagi. lepas tu ada peti ais. lawa kot macam ni. simple dan nice.






dua gambar ni optonal. kalau tak dapat macam atas macam bawah pun jadi ar. dah la bersih kemas je. warna tu 3 jenis je. hijau, putih dan hitam kan. macam ni la idaman aku. haaa...


berangan la kau sana iza. sekarang ni berangan dulu sampai puas. lepas tu kalau ada duit dan rumah sendiri mau la kau kena buat semua tu. duit mengalir macam air hujan yang turun dia dalam tempayan, akhirnya kena guna untuk siram kaki yang kotor. tapi sayang2 pun kita guna kan?


apekah yang aku merepek ni wei? sedarkanlah aku!!


ok. korang pulak suka dapur jenis macam mana? share2 sikit!


babai!




No comments: