Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, January 1, 2014

2014: Permulaan Sebuah Kehidupan








Assalamualaikumm..








hallo! selamat tahun baru 2014. macam syok tahun baru tapi macam tak syok pulak. pada aku syok la jugak. tapi yang tak syoknya bila umur makin bertambah tapi poket tak bertambah apa2 pun! adududuudu! ahahhaa.. macam mana poket nak penuh kalau tak kerja ye dak? hihi..

hai, salam jobless berjaya dari saya. jangan tanya la kenapa aku tak kerja lagi. tanya la kenapa aku labat kerja. haha, poyo sungguh mu ni. tahun baru ni apa cer semua? tahun baru penuh emosi ke ape? ala, buat relax sudah. follow with the flow kan. 


aku bukan tanak kerja, cuba tangguh je sikit. tolong2 mak je. uols tahu la kan ura2 nak pindah rumah tu lama sangat sampai macam tak tertagak dah aku rasanya. cari kerja tu biasalah semua mencari bukan tak cari tapi dapatnya idok. 


tahun lepas 2013 checked. ala, aku bukan buat azam tiap2 tahun. malas nak letak harapan tinggi2 ni sebab kalau tak tercapai nanti saket! jadi cukuplah bila aku kata, aku mencapai target bila aku boleh memandu di tempat aku study Puncak alam dan Shah Alam. dulu selalu pikir boleh ke drive dengan kawasan banyak sangat kereta ni? haha. akhirnya. boleh ler jugak. jadi rasa berguna sikit diri untuk kawan2. bila orang mintak tolong drive ke ada hal ke boleh la aku tolong hantarkan. tak adalah harapakan orang je. 


second, bila aku abis study. dulu masa masuk degree selalu pikir tahun 2013 aku akan abis degree. waaa.. lamanya. almost 3 years jugak la. tapi alhamdulillah la bak hang boleh jugak habis walau apa halangan sikit2. haha. tu je la kot benda yang aku rasa aku capai dengan jayanya. 


sebenarnya aku nak cerita apa pun tak tahu. aku baru baca blog yang penulisannya tak memberangsangkan aku so aku pun menulis dengan cara yang tak memberangsangkan. kahkah ! salahkan orang lain pulok. tu la akibatkanya bila kita blogwalking. otometik macam terikut cara orang bila kita menulis tu. sungguh la lalang perempuan ni!


untuk tahun depan ni tak tahulah apa azam aku sebenarnya. sebenarnya tak pernha buat azam yang mutlak. hanya impian dan angan2. hahaha.. sungguh la tak ada matlamat jitu tau perempuan ni. kesian!


semakin hari semakin kehilangan sengat nak menulis. bila nak menulis cerpan ke novel pun tah tahulah. angan2 pasang sampai tua tapi tak pernah terlaksana!


semakin dan semakin malas nak menulis sekarang sebab ada instagram. apa2 tengok je gambar dekat situ. tu yang rasa malas sungguh nak menulis panjang2 dekat blog. huuuu


ok le beb! 1hb 2014 pun dah nak habis. jangan risau. ada 364 hari lagi. insyaAllahhh..



babai!




No comments: