Happy Cat Kaoani -->

Thursday, October 17, 2013

Pening Petang.






Assalamaualaikumm....



petang ni aku pening. pening sangat. macam pening bila kita buat kira2 yang banyak. adoi. aku rasa macam nk crack. aku rasa pening. penat. rasa macam pening ni mintak kita baring lepas tu berangan relax2 then tidur. OMG. best sangat macam tu. 


ni tadi baru pikir satu benda dah pening. macam mana nak kerja ni? pikr hal sendiri pulak tu. bukan hal orang lain ke pejabat ke. ni hal kau-sendiri-yang-buat. hadoi. seriusly rasa serabut. malas. 


otak pening. moh kita rehatkan diri sebentar sementara tunggu maghrib. almaklum la sebelum kerja ni kerjanya melepak je dekat rumah. melepek. baring. sandar semua dekat rumah. dengan penuh relax tanpa perlu pikir apa2. 


padahal tau hutang PTPTN kau menjangkau RM 40K kot. sungguh la banyaknya. tambah sikit dapat sebijik kereta kan. hadoi. aku nak kereta jugak. nak bayar ptptn jugak. ehhh.. senang hatinya aku yang duduk lepak2 sampai akhir tahun ni. ehhh.. ehhh..


aku jangkakan yang sampai akhir tahun ni aku rehat. cukuplah tu dari bulan 6 aku lepak sampai bulan 12. hendaklah mula mencari rezeki bermula tahun depan. tahun 2014. mula mencari kawan baru, masalah baru, cara baru, cari pasal dengan dunia baru aku disana. ewahhh.. macam bagus sangat kau kan. 


sejujurnya aku nak kerja cepat. tapi mak halang sikit2 supanya aku teman mak dekat rumah siang malam. teman mak pergi kedai, bayar bil, belanja itu ini. hantar mak g mana2 bila abah tak boleh antar atau bz. atau kedaan lain. aku akur. best jugak duduk rumah mak tanggung. yela, selama 6 tahun aku study luar mak tak dapat banyak masa bersama aku kan. cuti sem 4 bulan pun masa tu kena praktikal. 


banyak aku bebel petang2 panas rembang ni. habis basah kolar baju. dah la. nak tenangkan otak. main kucing pun tak syok sebab dia kuat merangas. kuat mencari makanan dalam rumah. pantang dia roti. pantang jumpa. konpem dia gigit bawak lari. payah. payah. dah. keluar kau. biar aku lepak bilik. pening.


jangan nak merungut lagi. malam ni insaflah wahai diri dengan buat resume. buat segera supaya kau nanti tak terkejar2 dan impian nak kerja awal tahun nanti tak berhasil. 



selamat relax.




No comments: