Happy Cat Kaoani -->

Monday, April 29, 2013

Sahabat Berbangsa Cina yang tak suka wanita melayu tak bertudung






Assalamualaikum.. 



apa khabar hari ni? sihat tak? kalau sihat alhamdulillah. kalau kurang sihat semoga cepat sembuh dan rajin2 makan ubat ye. hehehe.. aku? aku sihattt.. bangun2 je terus meneruskan kehidupan hari ini dengan kadar teratur. teratur tu hanya aku je tahu macam mana keadaanya. sebab dah lama aku abaikan banyak benda. aku nak mula balik macam dulu2. rajin macam sebelum ni. untuk penggal kedua sem ni. 


sem ni dah tak lama lagi dah. bulan 7 nanti habis la degree aku ni. insyaAllah. bulan 12 nanti aku konvo kalau tak ada aral melintang. hehehee..


sebenarnya semalam ada satu kejutan yang kawan aku post. kawan aku berbangsa cina yang buat kami2 orang melayu ISLAM ni berasa malu kalau ada yang membacanya..







dia ni kawan aku masa tingkatan 1 sampai tingkatan 6! lamanya aku kenal dia rupanya. hahaha.. kami dah lama sangat berkawan. dan dia suka sangat cara orang melayu. tengok la cara dia tulis status tu pun macam orang melayu. pandai dia tulis macam orang melayu kan? hahaha..


sejak dia masuk form 6 dia semakin pandai tulis macam orang melayu dan buat lawak macam orang melayu. ada kawan aku ajar. tapi bila sekarang ni dia semakin bijak menilai orang sekeliling dia. syabas! hehehee..


dulu aku pun terkejut bila dia datang beraya rumah aku pakai baju melayu dengan songkok sekali! whoaaa.. kau tak terkejut ke. smart wehh.. jap2 aku cuba cari gambar dia kalau ada. aku memang ada ambik gambar tapi masa tu dah lama. tak pun dalam cd kot aku bubuh. ala, tak ada pulak la. hehehe..


satu benda aku boleh cakap, aku doakan Allah bukakan hati dia dan memberikan hidayah supaya dia memeluk agama Islam. Amin..aminn..aminn...


lama sangat tak jumpa dia ni. aku jadi rindu nak bergurau dan bersembang dengan dia ni. dia antara kawan cina aku yang paling sporting dan paling rapat dengan aku. dan kami selalu bergaduh dan bergurau masa sekolah dulu. sebab dia paham gurauan orang melayu yang sempoi! hehehee..


sampai sini dulu ye. 




babai!




No comments: