Happy Cat Kaoani -->

Monday, April 15, 2013

Pari bakar, yu masak kari idaman balik kampung





Assalamualaikum..



apa khabar? sihat? berakhir sudah monday blues aku. dengan penuh gembiranya sebab presentation tadi tak ada re-do! yeahhahaaaa.. sukanya aku. tinggal test dan presentation re-do rabu ni. lepas tu khamis ni test sustain pulak. lepas tu jumaat balik rumahhhh! ye haaaa.. sukanya aku!


tak sabarnya aku nak balik rumah. rasa lepas beban aku bila lepas hari isnin ni. hari rabu ni walaupun ada lagi tapi tak tertensen macam malam sebelum ni. rasa nak pengsan lepas tu sedar2 semua ni dah berlalu. dan aku dah ada dekat rumah. kan best! hahaha


aku dok google tadi dalam blog, pastu aku jumpa blog makan2 akak dekat JB ni. perghhh.. dia tunjuk baby crab goreng, pari bakar, dengan ikan goreng garing makan dengan sambal kicap. perghhhhh... terangkat beb. aku dah la mengidam ikan yu masak kari dari cuti sem lepas. cuti kali ni dapat ke idok agaknya?? nak jugak. lama sangat dah tak merasa ni. 










amacam? terliur tak kau?? aku memang dah drooling dah ayaq lioq ni. hahaha.. balik ni aku nak ajak mak abah aku makan dekat luar. lepas tu makan paari bakar. pastu cari jugak ikan yu masak kari. celur mee lidi pastu makan jadi mee kari. dap2nya..hehehe..


penah ke idok makan ikan yu? rugi weh tak makan. sedap sangat. masak kari. pergh.. gua pun terliur. pastu ikan todak masak kari jugak. sebab apa selalu masak kari je? sebab kari sedap. cover rasa ikan yang tak sedap tu. tak hakikatnya ikan memang sedap2. 


aku memang nak makan ikan je balik ni. tanak makan ayam. tak lalu dah makan ayam. kat sini pun makan ikan keli je. tak makan ikan lain sangat. ade la makan ikan selar ke apa. tapi tak sesedap kat rumah. kuikuikui..


ok la. penat dah membebel. dah terliur ni tengok ikan bakar bagai. nyumsss...


jumpa lagi next time. babai!!!




No comments: