Happy Cat Kaoani -->

Saturday, January 12, 2013

Sepanjang dua tahun lebih perjalanan ini..






Assalamualaikum..



selamat pagi semua. hahaha.. dah sarapan ke korang semua? sarapan apa? aku belum sarapan lagi. sedang tercangak2 pikir nak makan apa. ehehehe.. korang semua sihat? aku sihat2 je. hari ni aku tak ada apa. sebab esok aku ada paper nak kena hadap. hurmm...jadi hari ini moh kita study kuat2, hafal segala inci perkataan dan simpan dalam kepala kejap2. hehehee


tekak rasa nak makan something. tapi tak tahulah apa benda tu. better mandi dulu sebelum apa2 berlaku. hahahaa.. kantoi tak amandi lagi kan? tak apa la. bukan korang boleh bau pun thru blog ni kan? hahaha..


ermm... masa aku start buat blog ni dua tahun lepas lebih kurang. memula memang suka buat blog ni. berlumba-lumba dengan kawan2 lain yang buat blog jugak. sebab nak tunjuk kebolehan masing2. tapi sampai satu tahap kami semua gaduh2 masing2 dan mula kutuk mengutuk di blog masing2. terasa itu ini. least2 remove follower dan senyap macam tu je. blog dibiarkan tak terbela. bukan salah blog pun. nampak sangat la kau menulis sebab kawan2. bukan pada minat. tapi aku lain. aku teruskan jugak berblog secara bersih dan aman. aku tak suka nak gaduh2 ni. 


hasilnya sepanjang 2 tahun aku dalam dunia blog ni aku tak pernah putus menulis. aku sentiasa menulis untuk tatapan aku dan sesiapa yang sudi membacanya, aku tak pernah berharap tinggi dapat pembaca yang hebat2 dan jadi pemes. cukup la untuk bahan aku melepaskan rasa dan perasaan. 


sungguh pun macam tu, aku kena tapis. sebab blog aku ni banyak sangat kawan2 tahu. semua dok stalk aku thru blog. cewahhh... kena stalkk... kemain kau! perasan kau cantik sangat ke orang selalu nak stalk kau? piraaahhhhh!!!


hahahaha.. kejis je kan perasan diri tu pemes. padahal tak ada sape kenal kau tu la. hahahaa.. kalau ramai orang kenal dah lama la blog kau pemes perempuan oi! booooooo!!! boo kan diri sendiri. kahkah!


tapi tak apa. aku terus bertahan demi kecintaan aku pada blog aku sendiri. walaupun rasa syok sendiri tapi aku ikhlas. aku puas hati dengan apa aku buat. aku tak melibatkan orang lain. aku dengan diri dan dunia aku sendiri je. hurmmm...


ade jugak yang blogger tak pedulik apa orang cakap pasal dia. aku tak boleh buat2 pekak dan buta bila dengar dan nampak orang mengutuk kita. kalau orang dua mungkin lah dia musuh kita atau memang betul2 tak suka dia. tapi kalau ramai yang benci apa hal pulak kan? mesti ada yang tak kena pasal diri kita yang membuatkan orang lain bencikan kita? betul tak? 


memang tak perlu yang dengar cakap orang. tapi perlu jugak ambik tahu apa yang orang cakap pasal kita, its not for make u down, its only for make u more better. mungkin setelah apa kita perbaiki diri kita jadi orang yang lebih baik. kan? betul tak? kenapa tak jadi manusia yang disukai oleh semua orang? kenapa nak jadi manusia yang tak disukai orang? 


bercakap pada orang suka atau tak ni. masing2 ada pandangan sendiri, walaupun tak suka tapi bukanlah benci. ada macam tu. sometimes ade je manusia yang kita tak boleh terima dia. tak boleh terima cara dia walaupun dia baik dengan kita. ada. ke aku je rasa sorang? but aku tahu memang lumrah manusia macam ni. aku ada jumpa dan aku mengalaminya. tapi aku baik sikit. tak teruk pun. even tak suka tapi tak adalah sampai benci. just tak ngam je la. urmmm...


perghhhh... tak macam panjang pulak aku membebel pagi2 ni kan? mandinya idok lagi ni. lapaq dah perut ni. hahaha.. nak makan apa eh hari ni? cewahh.. sarapan kena pikir apa nak makan konon. tengahari ni aku malas nak masak. pandai2 sendiri ye semua orang. semalam gue dah masak. so, hari ni malas. bukan gue je ada kat rumah ni. sekian. hahahaa...


cakap la ko pemalas iza, kan senang. kahakahkah.. tak jadi lelaki2 melayu hensem nak masuk meminang cenggini. kahkah. tapi kita terima lelaki stok2 muka aaron aziz je tau. * perasan ade orang nak kau* hhahahahaa...



ok la, aku sudahi bebelan mak nenek aku ni dengan ucapan  selamat pagi dan selamat berhijung minggu. pada aku hari biasa je hujung minggu ke sama je. tak ada beza. sekian. =D









nah buat halwa mata korang. muka pukul 3 pagi tanpa mekap. berminyak melekit dan hitam. sekian. tempat ambil gambar i-city koding kedah. ahahaha.. jangan percaya Kodiang ada i-city wehhh.. i-city Shah Alam ni. hehehee... 



babai!





No comments: