Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, September 11, 2012

Aku Mohon






perlukah aku melepaskan dia demi  perasaanku?
perasaan dia?
pernahkah aku berfikir?


namun, sampai bila aku harus menipu?
menipu diriku, menipu hatiku, menipu jiwa ragaku??


aku harus berterus terang sekarang
sungguh aku tak ada rasa itu
namun untuk meninggalkanmu aku belum sampai hati


walau hatiku sekeras kerikir ia masih tersimpan rasa2 syahdu yang aku balut rapi di relung2 hatiku
walau aku juga tidak pernah menunjukkan rasa kasih itu namun aku punya jiwa yang bisa aku nilaikan..


ya ALLAH,
tunjukkan aku jalan agar aku bisa membuat keputusan yang betul
tunjukkan aku jalan bahawa hatiku telah dimiliki
tunjukkan aku andai aku tersalah langkah...
sesungguhnya aku amat takut sekali..


aku ingin memilih untuk sendiri
menghadapi hari2 mendatang sendirian
tanpa ada teman disisi
namun aku takut aku mudah rebah,
tapi aku juga takut jika aku rebah kerananya...


bantu aku ya Allah..
hanya kau maha mengetahui segala isi alam ini..
dan mengetahui apa yang bakal berlaku..
tunjukkanlah aku apa yang telah kau aturkan untukku di Loh Mahfuz saat dulu..
aku mohon ya Allah..






No comments: