Happy Cat Kaoani -->

Saturday, July 7, 2012

Sama2 beringat dan berjaga..





Assalamualaikum..


alhamdulillah dapat menghirup udara pada hari ini. masih diberikan kesempatan untuk menikmati kehidupan yang serba mencabar ni. namun dengan bantuan ahli keluarga dan kawan2 keadaan tu taklah sesusah mana. masih boleh menjalani dengan penuh gembira dan senyum tawa..


sekarang ni heboh dengan cerita rogol, rompak, dan samun di kawasan aku. dan paling menakutkan aku dan kawan2 ada cerita pasal rogol gadis2 remaja yang duduk dekat rumah sewa ni ha. kawasan perumahan aku pulak tu. erhhhh.. memang takut. dengar kata pakai ilmu sebab tetiba boleh ada masuk rumah gadis2 ni. ya Allah.. takutnya kami semua! >.<


kami serumah ni sangat takut dengar berita2 macam tu. sebab dahulu ada rumah kawan perempuan yang kena hendap malam2 dari luar. dan tu siap ketuk2 tingkap rumah. sebab rumah apartment dia paling bawah sekali. kami ni rumah tingkat 3 jadi tak adalah takut sangat macam tu. ada pro and cons jugak la rumah atas ni. huuuu....


kami semua dok risau2 macam2 perkara. pikir macam2 kemungkinan. yelah, kami perempuan yang kurang berdaya. kalau dah pakai ilmu lelaki gagah perkasa pun tak mampu bertahan. hanya Allah tempat kami bergantung. 


sekarang ni semua tingkatkan keselamatan je. berjaga2. jangan ada yang lalai. saling ingat mengingati. sampaikan kawan2 lelaki ramai yang tanya apa cerita tersebar sekarang, lepas tu suruh call diorang kalau ada emergency nanti. insyaAllah mereka boleh la tolong. kami harapkan kawan2 lelaki je ni. kalau ada apa2 berlaku. isk2.. sob3..


doakan keselamatan kami semua ye. risau dengan keadaan disini. nak je balik awal2.







ok la. bai..



=D




No comments: