Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, July 3, 2012

Masak memasak!






Assalamualaikum...


tengah hari tadi aku tak ada kerja nak buat. biasalah. aku nak study memang tak sebab nak kemas rumah dan basuh baju bagai. pastu masak terus. memang niat dari malam tadi nak masak benda ni. ermmm... teringat2 mak punya masakkan dekat rumah. so, lepas exam semalam aku pun masak memasak la hari ni. untuk diri aku sendiri je. heheheee...


pastu aku bersilat la dekat dapur. sebelum tu call mak dulu tanya resepi walaupun aku dah tahu tapi kol jugak mak tanya bahan2. kot2 kang salah naiya je benda tu tak menjadik. hukhuk..


aku nak masak asam pedas ayam. asam pedas buatan sendiri sebab hari tu aku dah guna pes jadi kali ni nak buat sendiri. baru la nikmatnyaaaaaa...






tadaaaa... hahaha.. masak sikit je la untuk diri aku. mesti korang rasa macam, "hek eleh, masak asam pedas pun nak kecohhhh" kan? pedulik hape aku. janji aku gembira dengan hasil masakkan aku. aku aku boleh pulak gelak2 cakap " haaa, masak sendiri, makan sendiri dan puji sendiri.. baguslahhh" hahahhahaa...



tak pe la mak. sape lagi nak puji kalau tak diri sendiri kan? hahahaha... harus la aku makan feeling2 macam mak masak. hehehee.. macam ni la mak aku masak dekat rumah. asam pedas dengan sayur sawi goreng je. benda2 mudah je. aku lagi suka benda2 tu. kalau masak benda2 yang berat2 penuh rempah2 tu lagi la rasa macam bosan yang amat. benda rempah2 ni panas. so, makan benda senang tanpa rempah2 pelik2 tu. hehehehee...


hari tu aku masak sotong masak hitam. ramai gila tak pernah dengar dan tak pernah makan. sebab aku memang suka sotong masak hitam tu. perghhhh... marbeles. tapi masa aku masak tu liat sikit sotongnya. kena lama lagi mak kata masak. tak pe2. nice try. nanti2 boleh buat lagi. =D


suka pulak aku main masak2 dekat rumah sewa sekarang ni. sukaaaa sangat. rasa best je kalau masakkan yang kita masak tu menjadi. hehehee...





sukaaaaa... kalau makan nasi goreng sotong yang hitam2 tu. perghhh.. sedapnyaaa! aku memang la mengidam sangat. makan seafood adalah kegembiraan bagi aku. tak payah nak makan seafood dekat kedai2 mahal yang makan udang2 galah bagai. cukup la sotong dengan udang yang sedap dahhhh.. aku tak memilih.. 


lain2 benda yang aku penah masak. ade la sikit2. mostly kawan2 tak pernah makan. =P tak pe. aku suka duduk macam ni. ramai2 kawan2. masak macam2. dari lain2 negeri baru best. aku belajar makan masakkan orang pahang, kelantan semua. baru la variety! =)







asam pedas ikan cencaru dan kuih gegetas. aku suka la masak benda yang aku suka. ni semua antara makanan yang aku suka. jadi harus buat. nak tunggu balik rumah mak masakkan memang lama gila la nak balik. 


sejak duduk puncak ni bape kali je la aku balik rumah. sebab jauh plus banyak kerja kan. harus la jarang2 balik. hukhuk...



ok, nanti2 bila aku ada masak2 lagi aku update ok! =)



bai!





No comments: