Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, July 11, 2012

Masak Memasak ke??






Assalamualaikum...


apa khabar semua? sihat? dah sarapan? hamboi, sarapan bagai dah pukul 11.47 kau baru tanya pasal sarapan?? hehe, kau ni mengundang jugak kan? eh? mengundang?? sape mengundang?? hehehee..


serius rasa macam baru pukul 7 pagi sebab cuaca sejuk je. hujan dari malam tadi dan sekarang ni pun hujan gerimis mengundang! tu yang dok dari tadi mengundang, mengundang bagai tuh! hahahaa.. kawan serumah aku ni ade paper petang ni pukul 2. gua? gua dok relax2 belum gosok gigi dah mengadap lappy ni woi.. ahahhaa.. kejis gila dowhhh.. padahal perut dah berkeriuk2 ni. ehhh.. bukan keriuk2 dalam mee sedap tu.. bukan2..hehehhee..


ahhh.. persetankan semua itu. mari menulis entry dengan kadar laju yang amat sebab aku dah lapar. sarapan pun tak lagi. inikan pulak nak masak makan tengahari. hadoi, malasnya mak nak bangun nokkkk! hahahaa..


tapi sejak dua menjak duduk rumah sewa ni aku dengan suka rianya semakin rajin memasak. memasak untuk kawan2 dan memasak untuk diri sendiri. more tu diri sendiri sebab sekarang rumah aku makan saperate. suka2 hati makan apa. bila sama2 ade yang tak makan tu, ade yang tak makan ni. leceh jek.. baik saperate jadi nafsu serakah tekak masing2 dapat dipenuhi dengan kadar segara dan memuaskan hati. hahaha.. padahallll..hahahhaa


rajin la sangat padahal datang waktu aku malas gila aku goreng telur makan dengan kicap je sorang. tu tahap yang sangat2 pemalas. gila pemalas dah tu. kalau rajin sikit goreng ikan atau ayam. rajin banyakkkk.. aku masak memasak la jugak.. hehehee..


ni la hasilnya.. =D





asam pedas ikan mata besar. tapi asam pedas paste. ikut suka hati je aku masak. masukkan paste, masukkan air garam gula sikit. siap la. tak susah langsung. hahahaa.. sangat tak mencabar. hahaha.. senang sangat tu..hahaha..






sotong masak hitam. senang je. bawang merah, bawang putih, halia sikit, cili kecik tumbuk2.. haaa.. senang je. pastu sotong jangan buang hitamnya barulah menjadi sotong masak hitam. kalau buang hitam tak menjadi la. hehehehe..


ni salah satu resipi yang aku suka sangat. aku suka seafood. aku suka udang dan sotong. sotong la paling suka. kalau balik mesti aku suruh mak masak sotong. tak kira la sotong masak hitam ke nasik goreng sotong. hahaha.. senang je. mak aku masak memang la senang. aku tukang makan je.huehuehue..






ni pulak kuih gegetas. kuih ni senang jugakk.. ala, kelapa dengan tepung pulut je. pastu sira gula. sedap jugak. aku penah buat sekali. kawan2 sibuk suruh aku buat lagi. dan sorang kawan aku tu memang suka kuih ni nak aku buatkan. hahahaa..


matik la.. malu aku nak masak tok orang lain selain dak rumah aku. hahahaa.. >.<






ni pulak singgang rebus. sebab masa ni tak ada minyak so, tak boleh goreng2. maka kena la rebus2. aku tak reti sangat  tapi aku kol mak. padahal masak singgang adalah masak paling senang okehhhh! ahahahhaa...






ni asam pedas ayam. yang aku masak sendiri. masak yang tumis dulu semua tu. hahahaa.. ni baru mencabar sikit. tak de la pakai paste. wakakakaka.. ni aku buat menjadi. pekat dan pedas. huehuehue.. sukanyaaaaa..


tapi dekat sini semuanya kena tumbuk2 sebab tak ada blander. harus la tumbuk2. rancangnya sem depan baru nak beli blander kongsi ramai2. jadi sem depan haruslah lebih bersemangat nak masak memasakkkk... awwwww.... =D






phewww... hari ni tak tahu nak masak apa. ade ayam tapi tak tahu nak masak macam mana. ermm.. ingat nak masak jintan yang selalu mak buat tu. mak buat sedap tapi aku tak reti langsung ni. guane?? hukhuk..


takpe2.. jap lagi aku kol mak aku. eh, salah pulak. mesej mak suh kol aku. anakmu tak ada kredit. BIS jugak sudah mati. harus dihidupkan demi mendapat maklumat terbaru, hahahahaha...


ok la. nak kol mak. hehehee. aku ni mana pandai memasak. ni semua nak kenyangkan perut aku je. tak sedap tak apalah. tekak aku jugak. ehhee.. jadi jangan nak kata aku menunjuk2 ye. saje ni ni.. huuuu..



bai!




=D



2 comments:

Ardini Humaira said...

dni masak2 hari ni :D

amalina husna said...

simple2 pon dah cukup..nanti teror lar..

pstt..bukan untuk tekak sendirik jek..utk masa depan jugak..haha..