Happy Cat Kaoani -->

Saturday, February 25, 2012

Morning!





Assalamualaikum semua..


apa khabar? sihat? sudah sarapan?? aku dah sarapan tadi. sarapan hotdog. ala, bukan hot dong sangat pun. sosej goreng makan dengan roti je. sebab ada sosej dekat rumah mak aku beli hari tu. aku sorang je makan. mane la nak abisnya. mak aku bukan makan sangat sosej2 ni. mak aku suka beri anak2 dia makan sampai terlebih makan. tu yang badan jadi macam ni. huehuehehe


mak aku tak ada dekat rumah sekarang, mak aku pergi rewang dekat masjid kampung aku ni, ada sambutan Maulidur Rasul esok. jadi hari ni orang kampung akan rewang sediakan makanan untuk makan esok. tradidi tu dah biasa dah dekat kampung aku ni. dari aku kecik2 dulu aku pun rewang sama.


kalau masa aku kecik2 dulu aku rewang benda mudah2 je macam lap2 cawan, lap2 dulang, sapu kawasan masjid, susun buku, telekung dan Al-Quran dalam masjid. bentang tikar untuk para tetamu yang datang esok. budak2 kan, jadi kerja mudah2 je.


aku tak tahulah sekarang. sebab mak aku kata tak ada budak2 pun tolong dekat dapur. dulu aku tolong la sikit cuci2 periuk ke, sudip ke, senduk ke.. tapi sekarang semua orang dewasa buat. kadang2 ada budak asrama pakai baju purple batik asrama akan tolong. tu pun kadang2 je. sekarang ni sejak pusat latihan rekrut Tanjung Pengelih tu buat usahasama dengan polis, dah ada budak2 polis buat latihan dekat pengkalan TLDM jadi budak2 tu akan datang dan tolong. kau tahu je la budak2 cenggitu kan, kurus melengkung pun kuat kemain, jadi haruslah mak2 dan bapak2 ni duduk2 je tayah buat apa. tengok je. tau2 je settle gotong-royong masjid diorang buat. hahahahaha..


mesti korang pikir aku pemalas kan sebab tak tolong merewang dekat masjid?? ehhhh... mane pulak aku pemalas, aku ni rajin, baik dan bersopan santun tau. aku tak pergi sebab nanti dah ramai orang tolong. biasanya macam tu la mak aku kata. ramai dah sampaikan ada yang tak ada kerja. jadi buat apa aku nak pergi kan.. heeeeeee


baik aku duduk rumah je dan gosok baju untuk pergi ikut rombongan bertunang sepupu aku lepas zohor ni. aku malas nak ikut sebab aku tak ada baju comey sebenarnya. tapi pas tengok2 ada baju akak aku yang akak aku tinggalkan, maka, sental ajelah. malas gila aku nak pikir. bertunang je pun. heeeee


ok la. aku nak gosok baju. 


bye!




No comments: