Happy Cat Kaoani -->

Thursday, July 28, 2011

Mintak napas! *.*




salam kawan2? sihat? saya sihat sahaja hari ni. hari ni saya di laundry sebab di laundry tak ada orang pun. jadi saya memang kena duduk di laundry selain sorting, hantar bed sheet, towel dan sebagainya. macam-macam kerja saya buat hari ni. ntah apa2 je...


lepas saya hantar semua bedsheet agih2kan pada maid ada asst manager panggil saya dan tanya, saya hantar dekat mana. saya cakaplah saya hantar dekat floor mana. yelah, saya hantar dekat bilik group dulu. sebab group nak masuk bila2 masa je. bukan suka2 tau. sekali dia sound, 


" dah tu bilik yang tak ada group bilik2 atas tu tak hantar la?" beliau tanya.
"saya ikut arahan supervisor, dia yang suruh saya hantar floor2 tu dulu" saya jawab.
"ko sayang sangat dengan supervisor kau tu, dia lagi tinggi ke aku lagi tinggi pangkat dengan supervisor kau tu?" pergh kau! sesuke je cakap aku cenggitu.. sound tak agak2..
"saya hantar dengan abang hamdan (supervisor) tadi " aku menjawap lagi.
lepas tu aku terus blah.. malas aku nak melayan..


tu la orang atasan, cuba, cuba kau yang buat bilik, cuba kau yang hatar bedsheet, cuba kat yang hantar towel, cuba la kau berlari kesana kemari sampai basah ketiak.. cubaaaa! 


sensenang je nak sound orang, dia tu dok kesana kemari dengan walkie talkie je.. arah orang sana, arah orang sini. lepas tu lapar pergi makan, lepas tu gi isap rokok kat luar, lepas tu pergi lepak kat mana2 kan? senang kan kerja orang atasan. orang bawahan ni macam nak mampus buat kerja, OT lain, dengan kerja lebih masa lain.. haiyak!!


bukan nak melawan tapi jangan la nak shoot budak praktikal pulak. budak tu ikut je arahan supervisor atau orang atasan yang suruh dia buat kerja. bukan aku nak buat keputusan sendiri sesuka hati nak hantar dekat floor mana. ehhhh... tak ok! aku hanya mengikut arahan. ni dah bertukar ayat jadi aku pulak.. sebab benggang! hadoi!


dengan laundry yang banyak gila orang shoot sampai tingkat 2 rasanya benda tu tersekat tak dapat turun sebab dah banyak sangat dekat bawah sampai kitaorang tak mampu nak sorting sebab tenaga kerja sikit hari ni. alih2 suruh aku stay. mana buleh budak praktikal stay. sesuka hati je. dah la tak ada gaji. penat kerja macam pekerja betol yang dapat gaji hari2. tapi badan sama remuk dengan pekerja betol. alasan, bagi kau tahu flow dia. ehhhhhhh... setakat angkut bedsheet tu aku pun dah tahu. dah la tak ajar sangat aku je mamandai buat sendiri,.. nak suruh aku stay pulak... banyak la cekadak! hahaha


geram pulak aku hari ni kan. * mengomel sambil mengunyah cipsmore comel* hahahahaha.








ni la rupa dekat bilik laundry hotel. masyaAllah.. mintak napas okeh! hahahaha



hambik kau gambar besar gedabak. biarkan. aku suka gambar besar2. hohohoho..






2 comments:

Unknown said...

diorng bos..diorng boleh arahkan apa shje..hoho

Nour Eyza said...

ahhh.. dulu pun kuli jugak.. lagi tak paham2.. bukan tak penah buat kerja..hukhuk