Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, June 14, 2011

Yang lepas tu lepas la..




lepas sehari MC saya balik semula kerja di Concierge. hari last di concierge. hai.. tak penat pun hari ni sebab bukan cuti sekolah. tak peak time. jadi macam tak ada kerja berdiri buat penat badan. orang lain pun sikit je tolak troli naik atas. tak banyak sangat pung. relax je hari ni..


tak banyak beza pun biasa je hari ni. dan bayak bosan sebab tak banyak kerja. walaupun boleh mencari kerja yang setimpal tapi saya tak nak bebankan diri saya dengan kerja di hotel ini. ada pekerja tetap, mereka ada gaji, buat apa saya nak penat2 saketkan diri buat semua yang tak perlu saya buat kan? 


semalam dah tulis pasal satu entry ni. lepas tu nak publish tak lepas. internet buat hal. sampai sekarang stuck tak boleh publish. tensen betul la.. hadoi.. ape la benda ni. buat saket jiwa je.. ni pun baru boleh nak post, kalau tak tak boleh bukak. kenapa ntah, saya pun tak tahu..


ada sesuatu yang malas nak dengar, bila ada orang cerita pasal orang yang dah lepas, kira cakap cerita pada budak2 zaman sekarang sejarah yang seronok la dulu. macam tadi, diorang nampak aku bosan je duduk kat kaunter, sebenarnya memang aku bosan, bukan boleh buat apa, dah tu penat je berdiri tanpa ada ape2.. lepas tu diorang cerita pasal dulu ada budak praktikal perempuan juga dekat concierge ni tapi masa tu kaunter concierge ni memang tip top sebab dia sangat rajin. semua benda dia buat. angkat barang, tolak troli, susun barang semua dia buat macam lelaki. jadi best kata lelaki2 tu semua... wahhhh, nak sangat budak tu ambik la dia keje. aku memang tak la nak buat semua kerja2 lelaki dan memenatkan tu. dengan kasut tingginya. aku dah la dah penah bengkak kaki, memang tak la nak buat kerja2 berat2 macam tu. lagi pun cuba korang pikir, kalau aku je buat kerja2 amal yang memenatkan macam tu habis tu diorang nak buat apa?? diorang ada gaji, aku tak de.. elaun pun macam tak berapa nak bagi je.. ciput je..


nak kata aku berkira? memang, memang aku berkira. jadi? hahahaha.. aku berkira dengan semua tu. tapi malas nak cakap la. buat dunno je. kang kalau aku cakap kata aku menjawap... 


aku malas pikir, jadi aku ingat nak buat kerja aku je. aku tak kacau orang, dengan harapan orang pun tak akan kacau aku. tu je.


apa cerita korang hari ni? ok ke tak ok??




No comments: