Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, June 28, 2011

Green Environment






hari ni aku kemas bilik macam biasa. dan cuci toilet macam biasa. pagi tu aku pergi check accopuncy bilik dan check status bilik. aku buat macam kak Nora ajar. memang tu pun caranya. 

then satu bilik ni orang putih duduk, dan aku tekan loceng cakap housekeeping nak kemas bilik. dia cakap sure! dan tanya kalau2 ada laundry ke tak.. dia kata tak ada. jadi ok 5 minit lagi kami datang. 


tehn, aku masuk bilik saperate dengan kak nora, kak kora kemas katil dan aku bersihkan bilik air. macam biasa. tak ada yang luar biasa. lepas tu aku dengar pompan mat salih tu cakap dengan kak nora, yang kak nora nak tukar bedsheet ke? kak nora angguk je. then, kak nora buat lagi. mat salih tu cakap lagi, "no need to change the bedsheet, its already new" katanya.. tapi kak nora layan ke terus buat.. then, kak nora stop. aku keluar la bilik air.


"she can talk english?" kata pompan mat salih tu pada kak nora. tanya aku lettew pandai tak cakap english. tadi aku jugak cakap english.
"yes" kak nora jawap.
"owh, i think u no need to change this sheet because i already check in yesterday. i think, its ok and i want to save enviroment" mat salih tu cakap.
" owh, sorry mem, this is our rules. everyday when we make up room, we must change the bed sheet, towel, and toiletries." aku cakap.
"but i dont want to waste it. i support the green enviroment just like what your hotel put in the bathroom" mem tu cakap siap bawak aku pergi bilik air tunjuk sign green enviroment.
"yes i know this sign. but its our hotel rules mem. we ususally change it because the bedsheet and towel have stain" aku cakap lagik
" but i think if we use in one day only a little stain and it can use it" cam tu la lebih kurang mem tu jawap.
"yes, mem."
"i also support the green environment and at home i also do that. not waste any things that can waste our enviroment" 
"yes madam, i also support it. but we only as a worker at this hotel, and we must follow the hotels rules that, everyday we must to change this when we make up room" aku jawap. aihhh.. mat salih ni. meh aku cabut je sign green environment tu senang cerita!
"if that ur hotel rules i cannot do anything." madam tu macam nak mengalah.
"but i think, u only neat it not change it" dia tak puas hati lagi tuh.... -.-"
"okey madam, but today we will change it because my frend already take it off from the bed. but, next time i will follow ur request."
"yeahhh.. ok.. tq. please make it" kata madam tu puas hati dengan jawapan aku.






lepas tu aku tanya2 dia dalam record kami madam ni professor. dia kata suami dia, bukan dia. suami dia ada kerja dekat UTM. then dia teman je. sekali jalan2 dekat Malaysia katanya..


bagus jugak kalau ada patbelas orang macam ni dekat level aku. tak ada la masalah bedsheet tak cukup ke hape ke. sebab tak payah tukar bedsheet. dalam dua 3 hari je baru tukar. tu kalau orang dalam bilik tu sama. kalau orang dah tukar? takkan guest lain nak pakai bekas orang lain punya? mesti tak nak kan? kalau aku pun geli ok! hahahaha.. yela, ntah sape2 je check in tu. cina ke, india ke badan bersih ke tidak ke. mestilah kena tukar!


balik aku cerita dekat kakak aku. lepas tu kakak aku cakap,"wehhhh, taks sangka ko boleh cakap dengan mat salih!" choyyyyyyyy akak aku ni. walaupun aku ni tak pandai sangat la english tapi setakat cakap tu boleh la. balunkan aje. dulu aku dekat concierge pun aku bedal je janji orang tu paham dan aku paham. hahahahhaa








siot tak akak aku? saje merendah kan martabat adiknya! aku reti la weh aklau dah terpaksa menghadapi tu. aku redah kan aku. janji lepas! aku pedulik hape kan pasal grammer ke hape.. hehehehehe



ooohhh.. aku rasa cantik2 pulak logo green environment ni.. rasa nak letak semua je! hahahaha.. aku kan gila hijau jadi maaflah kalau mata anda tu serabut tengok benda2 hijau ni. sebab maks suka noks!!!



hehehehe.. nite! bye!






No comments: