Happy Cat Kaoani -->

Saturday, May 7, 2011

Hari-hari Kita Kena Sayang Ibu kan??




assalamualaikum. apa khabar kawan2 saya? sudah sarapan?? saya sarapan biskut kering dan air nescafe je. sebenarnya nak tanya, hari ibu sebenarnya berapa hari bulan?? ce cite sikit berapa haribulan setiap tahun. aku konpius la.bukan apa ramai je orang gempak tapi aku sendiri tak tahu bila hari ibu tu sebenarnya.


aku jalan2 dekat mall nampak 'PROMOSI HARI IBU' tapi aku tak tahu pun bila sebenarnya tarikh hari ibu tu. ada orang kata 8 Mei hari ibu. ye ke? sesiapa yang tahu boleh beritahu saya tak??


kalau nak ikutkan setiap hari kita kena sayang mak kita kan? setiap hari, setiap saat dan setiap detik ingatkan mak kan? doakan kesihatan dan kesejahteraan mak siang malam macam mak doakan kita hari2. 


haih, tak suka la tulis memenda macam ni. mula la semua air dalam tubuh ni nak keluar. ok, cover jap... hehhe. 


kalau nak cerita pasal mak masing2 mesti semua tak habis2 nak buat karangan, surat cinta, surat berantai.. untuk mak kalau tiba hari ibu. kalau tak? hampeh... tapi yang pasti aku tahu semua mesti sayang mak hari2, tiap detik dan waktu. aku pun sama cuma aku tak de la nak kol mak tiap masa dan waktu. dulu masa masuk u tiap2 hari kol cerita dengan mak apa jadi hari tu. kadang2 sampai 2, 3 kali sehari. yela, masa tu baru je masuk u. tak pernah duduk asrama sebelum ni sebab aku memang tak suka asrama. baik duduk rumah mak masak sedap.


masa aku masuk u diploma dekat melaka tu, family hantar. masa nak balik tu mak dah nangis sebab sedih lepaskan anak dia yang comel ni.-.-' mak dah mula bagi pesanan2 sedih dan menitis2 air mata. aiyoooo... mak jangan la nangis. tak leh la gini. tapi aku kontrol jugak. tanak nangis. heh, hasilnya aku tak nangis walaupun agak sedih sikit. tapi tak de purpose nak sedih sebab aku masuk u. aku gembira dapat masuk u...dasar anak tak de perasaan kan? heh. 


masa aku masuk degree aku dah tak nangis dah. heh, nak nangis ape lagi kan? bukan tak penah masuk u. hehehhe. sebab dua2 anak mak dah masuk keluar macam u. mak pun dah merasa 3 konvo. walaupun anak dia ada 2 je. hehehe. 


ramai orang tanya kenapa adik beradik aku 2 je. mana la aku tahu kenapa dua je. mungkin tu je rezeki yang Allah nak kasi kat mak abah aku. tamao tanya2 lagi okeh. sekeh kang!. hehehehehe


masuk u je aku berusaha untuk berdikari. berdiri atas kaki sendiri tanak harapkan mak. tapi kat rumah mak jugak buat. hehehe. ok. tak fani pun. memang masuk je u aku rasa lainya dunia aku. hidup aku dan persekitaran. mengajar aku macam2. sejak tu aku mula sikit2 kurang kontek mak. bukan aku lupa mak tapi aku tanak serabutkan mak dengan panggilan2 aku. kadang2 aku mesej je. nampak amcam matang la sikit kan? konon la.. ehhehe


walaupun aku tak tunjuk kadang2 macam aku nak manja2 dengan mak tapi sebenarnya aku sayang mak. ingat mak. saje je konon relax. hehehe. kalau lapar lagi la aku ingat mak sebab mak tak penah bagi aku lapar. sebab tu aku jadik macam ni..kuikuikui. -.-"


nak tengok mak aku? mak aku awet muda owh... lagi cute dari anak2 dia. ni yang aku jeles ni. hahahaha..





" mak saya kata kau nak tengok rupa isteri kita masa dah tua tengok mak dia, bila saya tengok mak awak senang hati saya" - ayat Dafi dalam iklan bedak Silkygirl. 


hahahha. dah tak ada point nak cerita ke aku ni. baik2 kalau dah mula merepek ni baik gua chow. hukhukhuk. sila baca buku untuk exam selasa ni. 


hoi, exam selasa! kau tak baca apa lagi? isk isk. sebab pikir nak balikkk je. dari 30hb aku dah kemas beg untuk balik 11hb. gila semangat kan? kalau boleh tak nak praktikal. nak duduk rumah je 4 bulan tu. duduk rumah sampai bosan. bangun, makan jemput2, tengok tv cter katun, tengok sinetron, makan, tidur bangun main dekat tanah dengan adik2 sekalian dan malam tengok tv lagi. tu baru best. tapi kalau tak praktikal pasti sangatttttttttttttt bosan ok 4 bulan tanpa buat apa2... kerja?? wowowoowwoooo.. abah saya tak kasik saya kerja. sebab kalau nak kerja kena duduk bandar. kalau duduk bandar leceh. saya tade sape nak tumpang. kampung tade keje. hikssss.. *alasan*


ok dah la untuk bebelan yang gila panjang sampai bosan gila korang nak baca. feeling sangat ada orang nak baca kan? perasanlahkauiza. ok dah bye.


tata.






No comments: