Happy Cat Kaoani -->

Friday, January 21, 2011

Lakukan Sesuatu Sebelum ia Menular Lebih Pantas!





ni banner dekat kawasan rumah sewa aku.
rumah sewa aku dekat seksyen 7 shah alam nun
depan i-city
melintas jalan kedek2 sampai i-city
tapi aku belum pernah jejak lagi i-city
kesian..
tu cerita lain
ni nak cerita pasal 
banner yang tergantung semalam..





aku sure aku baru nampak semalam.
sebab sebelum ni aku pergi kelas dan balik naik keta dan jalan kaki aku tak nampak pun banner ni
ni semalam memang betul2 aku nampak
bila nampak je terussssss takut





patut la kemain banyak nyamuk
dekat bilik aku banyak gila nyamuk
dah satu cermin tingkap bilik aku lopong
cover2 dengan langsir je
nasib baik jauh dengan pejalan kaki




kalau korang pernah pergi rumah flat area sini tahu la macam mana keadaanya
memang banyak sampah bersepah 
sebab tu banyak nyamuk
nak2 nyamuk bandar





dekat rumah aku dekat kampung pun banyak nyamuk
tapi tu nyamuk kampung
paling hebat pun isap darah sampai bengkak tempat kena isap tu
sok sok gatal dan merah
letak minyak kapak kempis balik
esoknya ok dah 






ni nyamuk bandar
lain ni genetik dia
liar nyamuk bandar ni
dah tu bawak banyak virus pulak tu
choyyyyyyy






takut sangat okeh demam denggi mula menular dekat rumah
patutlah aku asyik kena gigit nyamuk je
rupanya memang ada kes





mulai sekarang kena la buat sesuatu
kena beli sesuatu yang boleh menghalau nyamuk
kalau tak aku memang risau dengan keadaan nih
haritu ada beli ridsect
tapi takkan setiap jam nak menyembur je kan
tak logik






kalau aku dekat bilik kaki mesti kena goyang je 
tak boleh berenti sebab kalau berenti mesti kena gigit nyamuk
macam nak hancur kaki kena gigit nyamuk
ade je gatal2 




risau
risau
risau





ada macam2 jenis ubat nyamuk
ada guna elektrik
ada semburan
ada guna aura2
ada guna apa lagi yek??






korang boleh suggest kat aku tak
mane ubat nyamuk yang bagus untuk halau nyamuk
aku nak beli terus berkesan halau nyamuk
jangan beli ni sekali tak berkesan
beli pulak tu
beli lagi sebab tak puas ati
aku nak satu je yang berkesan dan buat aku puas hati
kau orang tahu sebab apa?







sebab aku tak banyak wang dah sekarang ni
kena la berjimat cermat
kenalah buat pilihan yang bijak,..






hikhikhik..








oke. dah2.
jangan nak ketawa2 lagi
pergi siap cepat.
pergi belanja beli ubat nyamuk dan barang2 lain yang dah habis










hari ni ai tade kelas yuh.
jadi mari membeli barangan rumahan..
hiks
tapi seorang diri
=.='





aci tak?
boley la tuh kan..








tata!








No comments: