Happy Cat Kaoani -->

Saturday, June 26, 2010

Settle 3 perkara!



hari ni aku dan kakak aku ke Kota Tinggi
untuk selesaikan perkara2 nak masuk universiti la
harus ke Kota Tinggi sebab semua bank dan untuk buat medical check up kena buat dekat sana
rumah aku area kampung, jadi haruslah ke bandar..hukhuk

pagi2 pergi dengan naik bas Mara Liner yang lebih teruk dari kemampatan sardin..
mujur aku dan kakak dari kampung, dapatlah duduk dengan enaknya
siap tidur segala, mesti orang yang berdiri tensen je
macam aku tensen tengok orang yang dapat duduk tu tidur enak2 kan?
lagi aku tensen kalau rakyat asing especially pendatang yang tak tahu lah ada permit ke tak duduk enak2 dengan berbual kuat giler cakap bahasa diorang dan buat bas tu macam bas dia dan tu negara dia..
sangat menyampah..giloss geramm..
memang aku selalu bergaduh dengan mat indon nih.. siap marah2 bagai..
hambik kau, kau buat negara ni macam negara kau.. ko hengat ko sape?
aku ni pun kena ketepi.. banyak cantik kau?
hadui, emo kan?
sangat la emo.. sebab banyak kali aku kene tolak dengan indon bila naik bas
tu belum lagi yang bangla, vietnam, filipina.. ntah negara apa2 lagi la..

okeh, dah merapu ke cerita tu pulak.. haha
sambung la cerita nih.

aku sampai Kota lebih kurang pukul 10 kot
then, terus pergi BSN beli no pin PTPTN
budget la ramai manusia hari ni nak berurusan kan
tapi lengang je..
dekat BSN ade la budak sekolah nak buat buku untuk biasiswa dan budak nak bukak akaun SSPN

Tak sampai 15 min dah settle dekat BSN
pergi pula klinik sebab nak buat medical check up..
bila tolak je pintu klinik tengok orang tak ramai pun
terus tanya kakak dekat kaunter tu boleh buat medical check up  dan x-ray tak?
laju je akak tu cakap boleh
sebab sebelum ni minggu2 lepas dah berapa ratus orang datang buat kat sana

lepas x-ray bagai sume then check urine
ok, settle medikal check up
belum pukul 11 pun
jadi on the way, jalan kaki je ke Bank Islam untuk bayar yuran pula

sampai kat bank islam orang pun tak ramai
isi2 borang then tunggu kejap je dah settle dah..
masa tu pukul 11 setengah
uish, awal gilosss..
jadi kakak aku ajak pergi gedung beli minyak wangi dia
koje beli minyak wangi je minah ni.. -_-"

lepas ke gedung
walaupun tak ada minyak wangi yang kakak aku nak tu
kami ke Pizza Hut
dah 6 bulan mengidam nak makan pizza
akak aku pun sama
tengok iklan je nak makan
jadi sempena aku dapat sambung degree ni akak aku nak belanja la aku makan pizza

okeh, rancangan nak makan pizza and tengok wayang dari bulan lepas tapi dia malas gerak jadi
jadi sik tak jadi la
ni baru la jadi makan pizza


aku beli set yang untuk 2 orang makan tu
satu Garlic Chicken satu lagi Ayam Masak Merah
Garlic Chicken sedappp..
yang Ayam Masak Merah tu tak sedap eh... rugi je beli..
rasa dia macam ayam masak merah lauk pengantin..
dah la aku tak berapa minat lauk pengantin..
dah buhsan sejak2 lepas kenduri tu lepas tu pulak cuti sekolah ramai orang kahwin kan
tu yang banyak makan nasi minyak la, nasi beryani la..huish...


excited akak aku makan
sampai bergegar2 meja masa dia potong pizza
hahaha..




wohh.. excited aku makan kan?
lantak la..bukan ada orang pun masa ni..
tengok la seat kat belakang tu kosong je kan?

makan 2 set kecik2 ni aje tapi tak habis pun
bawak la balik kasik mak rasa tapi mak rasa yang dah sejuk2 la kan
sori la mak.. mak kata pape je lah..haha

balik je aku ambil gambar  tok lekat kat mane2 borang pulak
comey sikit gambar aku kali ni
owh, perasan nak mampus..
hahaha

bila semua dah settle perkara yang dekat kota barulah senang hati sikit
boleh tidur dengan lenanya..
mak aku pun tak de la nak bebel2 lagi kan..
selama ni aku tidur tak lena ke?
terlebih lena adalah..hahahaha

okeh,, lain kali bebel lagi yep!
babai.. ^_^

No comments: