Happy Cat Kaoani -->

Thursday, June 10, 2010

Ice Cream Vanilla

Awww... woowwww..


seronoknya bila dapat makan aiskrim kan?
kepada sesiapa peminat2 aiskrim sila angkat tangan! 
hahahaha.


saya memang sangat gilakan aiskrim.
terutamanya aiskrim  VANILLA!




awwww... sukanya tak terhingga! 
 bila kita makan aiskrim cone macam ni kita akan jilat2 dan lama2 biskut cone dia akan lembik sebab sejukknya aiskrim tuh.
macam kita makan aiskrim McD la kan..
ouch! seronoknya bila dapat aiskrim tuh.. wow!
dan yang Mc Flurry.. 



dulu saya suka sangat aiskrim coklat
tapi ntah kenapa sekarang dah tak suka coklat.
suka vanilla pula.
selain tu aiskrim jagung, yem dan lain2 yang rasanya sedap juga saya akan baham sahaja..




kadang2 saya korek2 duit cukupkan RM5 sebab nak beli McFlurry..

semata2 ya..


korek2 beg duit, almaklum la orang tak berduit ni mesti la korek sana, korek sini...hihi
maka bila dapat RM 5 je saya akan beli McFlurry Cornetto Cocholate..
sedapnya..
bila makan tak habis2 aiskrim tuh dan mengenyangkan!
fuh! 



pergh! aku rasa macam nak pergi beli sekarang je weh!
tengok la tu betapa enaknya McFlurry tuh dengan crunchy2 dia..
cocholate dia yang mantap lemak berkrim disukai ramai kan?
ewah..



aiskrim vanilla dia pun smooth je..
bila kita sudu rasa pekat je..
tu yang menimbulkan keenakkan..


teringat pula saya pada kawan saya si Irsyad tuh sebab dia hari tuh beria2 tanya saya macam mana buat aiskrim..
saya dengan excitednya bercerita..
dia kata dia buat tak menjadi..
dulu saya penah buat tapi menjadi..herm..
pakai air kotak je..


kalau anda semua nak tahu resipinya senang aje :
air kotak ductlady dalam dua kotak ( ikot berapa banyak nak buat dan apa2 perisa)
ovellet ( wane kuning tok buat kuih tu)


pukul ( guna mesin adun kuih tu) 
pukul sampai air ducthlady tu kembang bersama sedudu kecil ovellet..
bila dah kembang dan smooth je
letak dalam peti ais bahagian atas untuk sejuk beku..


setelah beberapa jam jadilah..
jika tak jadi sila jangan salahkan saya sebab saya dah lama tak buat..
dulu masa kecik selalu buat sebab excited woh!
hahaha..sekarang badan dah jadik belon ni malas pulak..
hehehe..


sekian.
selamat mencuba!

No comments: