Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, March 10, 2010

sesungguhnya aku sayangkan mereka..

kehidupan ini penuh ranjau..
kalau kita silap memilah jalannya pasti akan sangat beranjau
pasti kita terkena duri, dan juga perangkap disepanjang perjalanan
namun jika kita hadapinya dengan tenang
pasti tak akan ada halangan

dunia ini penuh cabaran
sekali terluka bukan bermakna kita harus gagal
manusia tidak pernah sempurna
pasti ada kekurangannya
terlebih itu dan terkurang ini
terkurang ini dan terkurang itu

namun ku juga insan biasa
bisa lemah bila diperdaya
bisa rebah bila disiksa
juga aku bukan sang pendendam durjana
bisa memaafkan andainya salah
bisa menerima kekurangan yang ada
Alhamdulillah...masih ada rasa sayang untuk mereka
yang pernah bergelar sahabat dan merasai nikmat sahabat itu..

kemaafan ini ku pohon kepada mereka
sedang elok bersama2 menempuhi ranjau penuh berbisa
diri ini tiada lebihnya dan kurang juga hebatnya
namun aku masih boleh mengatakan aku sayang kamu wahai teman

jika aku bisa menerimamu
walau kamu masih dalam keraguan
antara benar dan ilusimu bahawa aku tidak menyimpan dendam
doa aku untuk kalian
moga berjaya untuk apa yang telah kamu harapkan
tidak mahu kusimpan dalam hati yang dalam
kerana semuanya telah ku maafkan....
MySpace

No comments: