Happy Cat Kaoani -->

Friday, November 30, 2012

Hujan dan banjir






Assalamualaikum..



hahuahuahahha.. semalam balik dari kelas dan test tu aku hantar kawan aku balik. rumah dia dekat Meru je. tak jauh mana pun. pastu kami sekereta ni pun hantar dia sekali nak makan tengahari. pukul 5.30 petang balik kelas baru makan tengahari. sadis tak? huahahaha..


masa on the way ke Meru jalan banjir! banjir pekat! macam teh susu terlebih susu.. huaaaa.. dalam jugak la banjirnya. memula kami semua dah risau2 dah takut tak lepas. yelah, kami ni kereta kancil comel menawan ni aja. hehehehe.. tapi melihat pada kereta kancil orang lain boleh lepas aku pun yakin la lepas. tapi seram jugak la. kalau hujan lama lagi mesti naik lagi tinggi air.. bahaya sungguh!!

















nampak tak air kat atas tu dah memenuhi parit2 dan longkang2 yang sangat besar. longkang je besar tapi penuh rumput memang la ir tak dapat mengalir dengan elok. kalau dibersihkan segala rumput rumpai tu mesti elok je air mengalir. majlis perbandaran sila take note! hahahaa.. kemain kau. macam datuk bandar! hahaha..



tapi serius weh bahaya kalau untuk motor segala ni. kalau kereta elok tak apa sangat. kalau tak elok maunya masuk air. cissss.. kesian ok..dah la tu bahaya tok motor dan pelbagai kenderaan. bukan satu tempat je naik air ni. ade banyak2 tempat jugak.



itu sahaja laporan terkini saya hari ini. sekian..



hahahaha..babai..






1 comment:

Ezy Chiaki said...

tkot ler kalo air melimpah kat jln cam ni..
prnh dulu skuter saye sangkut..
seramm..
haha