Happy Cat Kaoani -->

Sunday, October 7, 2012

Ketensenen Terserlah






Assalamualaikum...


siang semalam kawan2 aku pergi modul. semua tak ada dekat rumah. aku sorang je dekat rumah. so, aku pun memulakan aktiviti aku hari ini dengan sapu rumah, mop rumah dan bersihkan kipas kecik aku ni. dah berhabuk sangat dah. kipas luar yang dekat syiling ni aku tak bersihkan pun. tak mampu. lepas sapu2 mop2 aku cuci cadar, sarug bantal dan baju2. sebab banyak sangat aku terpaksa cuci 2 kali. sebab mesin tu tak mampu nak tampung banyak2. 


almaklum la, aku cuci cadar, seluar jeans dan tuala2 semua. tu yang berat tu. sambil basuh baju aku masak mee lidi goreng dengan goreng ikan dan buat sambal. dah lama aku teringin nak masak mee lidi. biasalah. tekak aku memang suka mee lidi. hehehe..


tapi yang tak bestnya masa aku duk sedap2 membasuh tu mesin basuh yang dekat dapur tu tak boleh drain keluarkan air. tensen aku. dah basuh2 nak drain sebab nak bilas dia tak turun pun. aku tunggu punya tunggu dekat sejam jugak la air tak turun jugak. sampaikan tempat spin pun penuh air. apekah tempat spin penuh air. huh!


so, aku angkat kain2 basah tu pergi bilas dan spin dekat mesin dalam bilik. mesin dalam bilik tu ok cuma salur air dia patah sebab dah lama sangat. reput agaknya. tapi ok lagi. mungkin yang kat dapur ni selalu sangat guna jadi dia penat dan tersumbat. yelah, mana taknya. kami kan perempuan2 ade 7orang. sekejap nak membasuh, sekejap nak membasuh. sekejap baldi ke bakul baju kotor penuh. haihhh.. perempuan katakan. banyak pakaiannya.. kalau mesin rosak susahlah kami..


hari tu mesin dapur tu tak boleh spin. spin pun basah menitik-nitik lagi airnya. ni spin dah ok cuma tak boleh drain. macam2 betul la mesin ni, menduga betul. huuu..


lepas tu elektrik kawasan rumah kami ni asyik la mati2. sekejap mati. sekejap mati. dah dua kali macam ni. sekejap berkelip. aku jadi marah bila jadi macam ni sebab kami semua bukak laptop. dah la aku tak ada bateri. so, for sure pakai elektrik 24hours kan. kalau elektrik mati laptop aku pun mati la. tensen wehh.. jangan la main2 elektrik ni. nanti laptop rosak tau sebab mati tetiba. macam dulu, tengah2 buat esemen karen mati2 last2 laptop aku tak dapat survive so rosak. kena la pergi format. jahanam la jugak duit. tu kalau format je tak apa, ni kalau ada sprepart yang rosak macam mana? aduhhhh.. jangan la macam gini. banyak lagi duit aku nak guna ni. sedih tau!


nampak tak ketensenan aku. pepagi dah membebel dekat blog ni. hahaa.. terima kasih la sebab baca aku membebel ni. hehee


thanks baca..




1 comment:

ERNA said...

eizaaa!!!basuh baju aq skali..banyak nie.....tolong ehh!!!!