Happy Cat Kaoani -->

Tuesday, August 2, 2011

Penat Sangat~




Alhamdulillah.. saya selamat berpuasa hari kedua dalam bulan ramadhan tahun ini. semuanya berjalan lancar dan seperti biasa.


hari ini kerja macam biasa. wah, penat oke kerja berat bulan puasa ni. angkat bedsheet berplastik2 boleh bina tulang. kemas skirting Persada lagi. pui! penat.. waktu rehat pukul 1 tu diperuntukkan untuk tidur! kumpul semangat untuk kerja semula..


masuk bilik uniform je untie india tu cakap tolong jaga bilik uniform ni kejap sebab beliau nak makan. saya pun kata "ok untie!" sekali lepas untie balik makan, dia tengok aku dah terlentok dah tidur bawah kitchen uniform. ada hanger besi besar yang bawah tu letak tableclotch jadi memang sedap je gelap2 tersorok dan best. sekali tertidur sejam! hahahahah.. ngantuk dan penat pulak tu memang menjana kearah tidur yang efisyen la! hahahha >.<


lepas tu dalam pukul 2 aku rasa hanger tu kena gegar, rupanya abang supervisor saya yang gegar. dia saje mengacau sebab dia tak tahu siapa yang tidur situ. saya bangun dengan mata kelat dan kabur tapi still boleh kenal pasti siapa orang depan tu. dah kenal kan. dia kata "larhhh.. iza rupanya tidur, kenapa tidur sini? tidur la belakang2 sikit..." ingatkan nak advise apa ke, nak marah ke, rupanya suruh buat aku lagi lena tidur. mana boleh jadi. bawah baju kitchen pun aku dah lena inikan pulak tempat sedap2.. tak boleh! hahaha >.<



abang2 supervisor, mak2 laundry, mak2 public area, mak2 bilik, kawan2 maid, kawan2 public area, kawan2 maintainance, kitchen, laundry semua baik2 dan best2 belaka.. hari tu dua hari sebelum puasa aku tanya salah sorang mak ni, mak ni kalau masak sambal tumis memang marbeles wa cakap lu! sampaikan terkenal sangat dah sambal tumis mak ni seluruh puteri dan persada.



lepas ni mesti rasa rindu dengan kawan2 maid yang kelakar dan baik2. mesti rindu dengan mak2 yang baik2 dan penyayang, mesti rindu dengan abang2 bellman yang selalu paksa aku makan, paksa aku rehat, paksa aku pergi surau dan baring, paksa aku makan dekat store, rindu nak jalan2 as public area staff, sapu2 Rouge, sapu2 guna dust mop dekat lobi padahal nak usha mamat hensem, pergi jalan2 dekat sana sini, jadi runner, jalan2 ke persada sebab staff laundry, jalan2 pergi situ la sini la.. mesti rindu keadaan dan kawan2 dekat sana.. :'(



owh, saya rindukan mereka yang mengembirakan hati saya.. saya sukakan keadaan saya tersenyum melihat teletah mereka. mereka ada 1001 humor yang bisa mengembirakan hati saya. walaupun dalam keadaan penat. ye, penat. kami semua menggunakan 1001 tenaga untuk kerja. dalam kepanatan itu masih terselit senyuman yang   boleh menggembirakan hati dan sanubari.. =)



ahhhh.. tacing pulak tetibe. malas la nak tacing2 ni. huuuuuu~





No comments: