Happy Cat Kaoani -->

Thursday, September 23, 2010

Mulai Sekarang Saya Kena Panggil Laptop Saya Cik! Tak Suka!!

tadi saya ada bukak facebook then nampak la ada kawan kata laptop dia gugurl..
saya pun pelik la, macam mana nak tahu jantina laptop pulak kan..
lepas tu adalah tag cara2 nak detact laptop kita ni jantina apa 
saya pun cuba nak tahu laptop saya laptop apa
bila saya buat keluar suara perempuan
bukan main feminin lagi suara..
ishhhhhh.. tak suka!
sebab saya selalu bahasa laptop saya ni encik laptop..
saya mahu dia lelaki..
nak tahu cara2 tentukan jantina laptop anda?
sila ikut langkah2 ini.. =)


1. Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"

2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop    supaya senang nak cari/buka nanti).
    Save as =  love u.vbs

3. Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Cuba dengar btul2 suara "i love u" tu....suara lelaki ke perempuan?
Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu jantan dan begitu le sebaliknya....

1 comment:

Azuan said...

boleh tahu yea...x tau pulak..nak try le hohoo