Happy Cat Kaoani -->

Thursday, September 30, 2010

DiGi iPhone 4 Play

kali ni nak beritahu tentang kenapa saya suka iPhone 4. saya suka sebab aplikasi dia yang multitasking tu. Fuh, hebat aku cakap sama kau.

macam kau boleh menjahit sambil tidurkan anak, buat cekodok pulak sambil gosokkan baju suami kau. tak ke hebat surirumah macam tu? macam tu jugalah iPhone 4 ni. sekali boleh bukak GPS, dengar lagu, boleh berskype dan bila tiba-tiba ada mesej atau call masuk korang boleh angkat tanpa perlu menutup mana2 aplikasi. tak ke bagus benor tu namanya? sebab selalu tak boleh serentak, kalau bukakni kena off yang ini. saya ni jenis suka bukak banyak2 macam sebab selalunya suka dengar lagu, lepas tu nak surf internet pulak. tiba2 ada mesej atau call masuk. sama macam laptop, saya suka buka banyak2 tab sebab nanti banyak site saya boleh tengok.

owh, bila dapat tahu iPhone 4 boleh buat multitasking mata saya dah bersinar2. inilah telefon idaman saya!


mendengar lagu adalah perkara yang amat saya gemari jadi selalunya bila balik kampung saya akan dengar lagu sampai lebam! sebab perjalanan dari universiti ke kampung dalam 7 jam. jadi earphone memang tak lepas la. dengar macam2 jenis lagu. sampai tertidur-tidur. 


hah, ini lagiiii best. kita dapat berbual guna skype dan VoIP walaupun kita tenggah running aplikasi lain. macam bila korang tengah check emel pun boleh berbual, tengah tengok movie pun korang still boleh bercakap dengan kawan korang tau! perghhh.. tak perlu nak hadap lama2 tanpa bukak aplikasi lain. kalaupun telefon tengah locked pun boleh terima call. bagussnyer!


haaa... aku tak pernah guna GPS ni. sangatttttt teringin nak guna telefon ada GPS. senang woh kalau nak pergi kenduri rumah orang tau pergi beraya. tak kurang juga senang kalau tiba2 masuk kawasan yang tak pernah datang.boleh guna GPS. yela, kalau nak pergi kenduri kahwin dekat bandar atau dekat felda2 biasanya banyak sangat rumah berderet2 dan banyak gila blok dan nama jalan ntah apa2. jadi bolehla guna GPS. sonang sikit nak cari rumah pengantin. GPS ni akan bercakap tau. even kita dengar lagu kuat2 kalau dia nak beritahu lokasi automatik lagu akan slow dan dia akan bercakap. dan sentiasa update lokasi kita. bagus kan?


inilah yang sebanarnya telefon yang saya cari!!

sila beri saya ye Digi dan Nuffnang!

No comments: