Happy Cat Kaoani -->

Thursday, July 21, 2011

Isi Hati




assalamualaikum.. hai kawan2. selamat tengahari. kawan2 semua dah makan? saya belum. cuma makan biskut je pagi tadi...


aku suka suka kerja dekat hotel even though sekarang aku cuma buat kerja picisan bukan berkenaan pentadbiran syarikat. buat setakat ni rasa ok. tapi kalau tanya aku betul2 aku ni suka tak kerja hotel aku akan jawab TAK. kenapa tak? sebab memang tak minat. kalau dulu lecturer tanya masa kami belum praktikal lagi dah jawab tak, inikan pulak lepas praktikal. lagi la tak. entah kenapa, memang TAK nak..


aku lebih menyukai bidang pelancongan. seriyesly, walaupun pointer tak hebat dan cun tapi aku suka. sebab tourism ni meluas bidang kerjanya. boleh kerja macam2 sektor dan macam2 jenis. mostly kerjanya best dan bersih. aku suka kerja yang bersih2 dan tak memenatkan sangat.. 


semalam aku kerja dengan mak2 macam biasa. diorang nak vacum meeting room. memang tak besar sangat meeting room tu tapi kalau untuk umur diorang yang lebih kurang sebaya dengan mak aku tu rasa penatlah. jadi aku pun vacum. mak tu kata tak apa biar mak vacum. aku cakap biarlah orang muda yang vacum.. mak tu cakap, "nanti kalau dah habis belajar, dah kerja tak adalah nak vacum2 ni kan?" aku cakap, kenapa pulak tak vacum? "nanti habis belajar kerja bagus, kerja pejabat, mana pegang batang vacum ni". aku cuma tersenyum.


memang, impian aku begitu. aku suka kerja perjabat. ada jumpa orang tapi keadaan kerjanya bersih dan selesa. sentiasa melawa dengan baju2 cantik, high heels dan bergaul dengan orang2 korporat macam aku praktikal masa diploma dulu. ramai orang besar2 yang aku kenal. dalam bidang aku la. dan aku deals dengan mereka atas urusan kerja. aku suka begitu. sebab tu dulu hati aku senang. =)


aku bukan nak canang aku tak suka kos aku. aku tahu ramai lagi yang terpaksa melayari bidang ini tanpa rela. tapi bagi aku, praktikal hanya untuk menyapu dan mengemop sepanjang 3 bulan adalah wordless thursday ok. i think we deserve better. tapi aku cuba menyuarakan hasrat aku, otometik aku kena smash balik. yelah, aku ni budak praktikal cuma kuman dalam hotel ni. lainlah orang besar2 tu. sabar je la pengubatnya.


sekarang aku sedang bersabar dan menjalani kehidupan seorang budak praktikal selama 3 bulan. hanya lagi 2 minggu je aku akan bebas seperti manusia biasa tanpa ikatan sorang budak praktikal yang hari2 kena cuci jamban, kena dust mop dan kena mengelap.. free sebagai seorang guest yang boleh demad macam2... hahahaha..


seriously, bosan gila bila aku tolak dust mop tu macam... erhhhhhhh.. pegang benda ni lagi. tapi aku tak pernah bosan pegang batang pen. kenapa ek?? hahahaha.. naluri wehhhh!


aku sebenarnya yang aku nak cerita ni? ada isinya tapi tak sampai2 dan terpaksa stop dulu dekat sini. aku nak andi dan pergi kerja kalau lambat2 nanti lambat pulak sampai. hukhuk. ok2. bye kawan2. malam nanti atau esok aku sambung lagi eh?


bye..



thanks sebab baca..




=)





No comments: