Happy Cat Kaoani -->

Wednesday, June 15, 2011

Sentap Dowh~




orang kata bila kita pergi kerja, kita kena kerja dengan hati yang tenang dan ikhlas. baru la semua yang dibuat tu menjadi. diberkati..
orang kata kita kena sentiasa happy, barulah nampak muda..
orang kata tiap malam maafkan orang yang buat salah dengan kita, supaya tidur kita tenang..
orang kata bangun pagi2, throw semua masalah kita jauh2 supaya kita menjalani hidup yang tenang seharian..


tapi kalau hari2 ada je orang pertikaikan kita..
ada je yang tak kena dengan kita macam mana?
boleh ke kita terima dengan senyuman memanjang??


aku pun tak tahu la macam mana mulut orang ni yang tak reti jaga hati orang lain..
tak paham betol aku.
apa perasaan ntah..


semua cakap aku gemuk.
yes! aku memang gemuk..
semua orang nampak.. semua orang boleh bercakap
tapi jagalah hati orang sikit..
ada masalah ke kalau dia gemuk?
mengurangkan gaji kau ke kalau dia gemuk?
tak ada kan??


ntah la..
ada yang tak boleh terima?
silakan?
aku tak salahkan sesiapa..
sila la bercakap, jangan sampai satu hari nanti kena batang hidung sendiri
baru padan muka..









No comments: