Happy Cat Kaoani -->

Monday, May 2, 2011

Feeling Mat Salleh :: French Toast ::




pagi tadi bangun2 je rasa nak makan french toast. korang tahu french toast tu apa?? ala, susah sangat cakap english, kalau bahasa melayu panggil roti telur. roti yang di goreng dengan telur. 


tapi bila dekat rumah sewa ni jadi malas serba serbi. sebab apa? hahaahhah. malas la gamaknya.. 


jadi saya hanya menjamu mata dengan hidangan di google sahaj. thanks google kerana membuatkan aku semakin lapar... huaaaaa!!




amacam? terliur tak? dengan roti yang gebu2, goreng pulak dengan telur dan susu rendah lemak yang segar. lepas tu makan dengan butter dan madu. alaaa.. kalau tekak melayu mana layan madu dengan butter ni.. mai buat sambal cuta la.. baru ngam!


sambal cuka panas2 memang best makan dengan roti telur, cekodok, atau jemput2.. haishhh..




hah! ini dia pakai roti perancis tu. ala, kalau kita yang keras panjang2 tu... makan dengan strawberry! errrkkk.. tapi tekak saya tak boleh la mengada2 makan strawberry pagi2.. makan buat ciku tak pe la...hahahha




macam ni ok kot. 2 keping je. lepas tu sebelah ada la secawan nescafe smooth yang lembut dan enak. perghhhhhhhhh!! memang best. kalau makan ni tak sedap minum milo sebab nanti macam muak. baik minum kopi. tapi kalau tak suka pekat minum yang smooth. letak coffe mate banyak sikit ganti susu. yang penting air tamau ada susu lagi. hehehehhe~


sekarang kan orang kata tak elok makan nasi lemak la hape la. obesiti nanti. mari la makan cara sihat. freanch toast. roti bakar dengan jem ke. haaaaa, sedap jugak. tapi kalau dah tekak melayu pagi2 mesti nak pekena roti canai, teh tarik, nasi lemak, kopi o, nasik goreng, mee goreng letak telur tabur siap..hahaha..


apa boleh buat, janji pandai kawal kan??


 ok bye!




No comments: